fredag 27 juni 2008

Återigen

till det här med katter, det är konstiga djur det.
Som jag har skrivit förut så har vi ju haft lite kattdrama med kattungar under de närmsta dagarna som gått och jaa det fortsätter faktiskt men kanske är det slut nu snart?

Mamma kom in och väckte mig lite före halv 8 (Suck, jag år aldrig sova) med en liten kattunge i famnen. Då är det katt nummer 1 (för att förenkla det hela kallar vi katterna för 1,2, 3 samt kattungar) som fick kattungar igår fast en dog så försvann hon. Men så kom hon tillbaka med en kattunge imorrse. Då katt nummer 2 som fick kattungar på trappen senare försvann och inte har kommit tillbaka än har fortfarande moderkänslor kvar så hon följer efter och hjälper katt nummer 1 med sin kattunge. Så nu har jag fixat en kartong med halm i där dom "Bor" med sin lilla kattunge.
Så när mamma skulle börja vattna nu, ja då hittar hon katt nummer 3 som fick kattungar allra först där alla dog för hon bara lämnade dom för hon inte visste vad hon skulle göra bakom en ställning med vattenslangar på där hon ligger med 2 (eller 3) kattungar som hon snodde från katt nummer 2 för att hon också fortfarande har kvar moderkänslor och trodde att det var hennes kattungar som fortfarande levde!
Så nu ligger det två katt mammor i en kartong på trappen med 1 kattunge och en kattmamma bakom huset med 2 kattungar!

Ojoj, säger jag bara men hoppas att det blir bra nu så att alla kattungarna överlever i alla fall.
Så nu ska jag duscha och lite sånt eftersom Linnéa kommer om ... 2 timmar ... När jag kunde ha sovit nu så jag slapp vänta så länge!


Veronica :)

Inga kommentarer: