fredag 1 januari 2010

1:a Januari 2010

Första dagen på ett nytt år med nya möjligheter, spännande!
Eller inte, idag har jag och Anton bara sovit och segat i soffan precis som vanligt, haha...
Men jag tycker om det, har kollat på vänner hela dagen. Ska snart försöka resa mig upp och laga lite mat ... kanske.

Nyår idag var super mysig och rolig. Middagen jag bjöd på blev jätte lyckad och super mega god!
Gjorde inbakad fläskfilé (dock gjode mamma själva fläskfilén, men jag gjorde resten!) hemmagjorda potatisklyftor med sallad och till efterätt blev det olika frukter (hallon, blåbär, banan och annanas) med riven mörk & ljus choklad på i ugn med vaniljglass till .... MUMS!
När alla var mätta och belåtna så packa vi ihop oss i en bil och åkte ner till stan där vi gick den traditionella nyårspromenaden runt industrilandskapet i Norrköping som avslutades med fyrverkerier.
Jätte mysigt men super kallt!




Efter promenaden åkte alla hem till sig och jag och Anton åkte hem till lägenheten och och myste till det med massor av godsaker och spelade spel och tittade på tv fram till klockan närmade sig tolv då vi fyllde glasen och gick ut i snön och kolla på när alla i området smällde sina raketer. Vi skålade och pussade in det nya året tillsammans, mysigt!

Inga kommentarer: