lördag 5 december 2009

Backstreet's back, alright!

Igår var jag tvungen att gå upp redan vid halv 6 på morgonen för att åka med skolan till Saco mässan i älvsjö. Sov hela bussresan upp med ipoden i öronen vilket var otroligt skönt måste jag säga. Kom fram strax efter kl 9 och var inne på mässan i ca 15 minuter och fick med mig två olika broschyrer om utlandsstudier eftersom jag är otroligt sugen på att plugga i London. Och en broschyr om et KY affärsutbildning i Stockholm. Det var det jag kom dit för och det tog som sagt bara en kvart så jag och Erica bestämde oss för att vi inte ville slösa tid på att bara gå runt och kolla på sånt som vi inte är intresserade av så vi bestämde oss för att ta pendeln in till centrum istället :)

Så vi spenderade förmiddagen med att gå runt i olika butiker och så stod det även uppe lite olika marknadstånd med massor av hantverk och annat som hör till julen :) super mysigt!
Det saknades bara lite snö så var det värsta julkänslan. Åt lite lunch på ett as coolt café, Café la rose! När klockan blev ett var Erica tvungen att åka tillbaka till mässan för att hinna med bussen hem och jag mötte upp Julia som kom upp med tåget. Vi fortsatte att springa i butiker och när klockan närma sig 5 åkte vi ut till globen och traska runt lite och mötte upp Annica!
Käka lite och traskade runt ännu mera i affärerna.

När klockan äntligen närmade sig 19.00 så rörde vi oss ut till Hovet och äntligen var det dags för konsert igen :) andra gången på 5 dagar... haha!
Förband var September , helt ok. Men så efter en lång väntan kom äntligen huvudnummret, Backstreet boys!
Otroligt rolig konsert faktiskt och tror inte de missade nån gammal hit-låt så var otroligt roligt att höra alla gamla hits och drömma sig tillbaka till det kära 90-talet och alla pojkband som var mina favoriter. Man kan ju säga att dom har förändrats en hel del och vuxit till sig men dom är fortfarande så söta så!
Det var verkligen en otroligt rolig kväll med Julia och Annica!

Inga kommentarer: