tisdag 21 juli 2009

Ute på äventyr

- VARNING - Väldigt mycket text - VARNING -

Har inte bloggat på ett tag nu eftersom jag har haft fullt upp med att åka runt i Sverige och uppleva saker! Inte för att jag direkt har varit på några nya platser men men .. Roligt har jag haft det och det är ju så klart huvudsaken :)

Tänkte skriva lite om vad som hänt under förra veckan och sen så ska jag lägga upp massor med bilder!

Måndag: Åkte in till stan och mötte upp Anton. Gled runt lite på stan, jag köpte inget! Så var vi på bio och såg Brüno, ingen höjdare film enligt mig, utan snarare en riktig bottenfilm... På kvällen åkte vi hem till Anton.

Tisdag: Hände nog inget speciellt vad jag kommer ihåg, åkte hem på kvällen.

Onsdag: Åkte neråt i Östergötland med Mormor, morfar & Annica. Vårat första stopp blev i Kisa där vi fikade. Jag åt världens godaste hallonpaj med choklad glass, Mumma!
Åkte vidare till Torpön där vi först köpte glass, gick runt lite och njöt av solen och spande på båtar (a.k.a killar med båt åt Annica så vi kan få segla runt lite på vattnet tills nästa sommar!) och så var vi och kollade på typ ett museeum med ett stort akvarium med sötvattenfiskar i och en super äcklig ål. Åt sedan mat efter att ha stått i kö i en mindre evighet!
Åkte genom Malexander hem där vi stannade och kollade på minnesstenarna från polismordet som var där för 10 år sedan ...
Åkte hemåt och hämtade upp Anton som väntade i stan. När vi kom hem så lagade vi mat tillsammans och hade det jätte mysigt :)

Torsdag: Gick upp tidigt och åkte med morfar in till Annica igen där vi stannade i någon minut innan vi på började vårat lilla äventyr uppåt i Sverige. Tanken var först att vi skulle åkt till Liseberg, men efter ganska mycket funderingar så blev det istället att vi begav oss mot Eskilstuna och Parken Zoo istället. Mycket bra val tycker jag för vi hade jätte roligt där vi sprang runt bland alla djur, perfekt väder var det också :)

Efter ett par timmar i djurparken så packade vi ihop oss i bilen igen och åkte vidare mot Sveriges huvudstad Stockholm! Som alltid när jag är i Stockholm så händer det någonting, den här gången så kom det en poliseskort på motorvägen. Såklart hoppades jag på att det skulle sitta en världskändis i de blanka svarta bilarna men tyvärr var det bara tråkiga EU människor i svart kostym med vit skjorta. Dock var det nog något väldigt stort dom hände inom EU eftersom en stor del av Stockholms innerstad var avspärrat.
Hur som helst så åkte vi vidare mot Djurgårn där vi mötte upp Annicas kompis Cicci och så fortsatte vi vidare mot Gröna lund.
Köpte inget åkband eller så på Grönan eftersom vi inte skulle stanna så länge, men Anton och jag blev lite sugna på att Åka så köpte två åk biljetter var så vi gick lustiga huset och så fick vi två biljetter av Cicci där man fick ett valfritt åk så då testade vi på att åka kvasten. Så spelade vi bort massor med pengar, åt lite mat och spenderade lite för mycket tid i spelhuset med Guitar Hero, bil spel och Buzz. Men tillslut var vi hemma runt kl 1 och då var det bara att slänga sig in i duschen och sedan slänga sig på Annicas soffor och sova :P

Fredag: Vaknade, käkade frukost och packade återigen in oss i bilen för att idag åka neråt i Sverige igen. Hämtade först upp Antons kusin Johan i resecentrum och med en lite för fullpackad bil så åkte vi neråt till Rimforsa där vi stannade och badade & solade i ett X antal timmar! Otroligt fin badstand med en jätte gräsmatta, hit kan jag verkligen tänka mig att åka flera gånger och bada. Vädret var perfekt och till och med vattnet hade perfekt temperatur :)

På eftermiddagen packa vi in oss i bilen igen och åkte vidare mot Vimmerby där vi stannade och åt lite mat och gjorde vårat sista besök på en vanlig toalett innan Baja Majorna ... Åkte sedan vidare mot våran slutdestination, HULTSFRED!
När vi kom fram så fick vi parkera på vad som måste ha varit jordens största parkering och sen fick vi går i typ en halvtimme med all våran packning innan vi väl kom fram till Campingen och hittade en ganska bra tältplats. Vår nästa skräckupplevelse blev att vi inte hade med oss bruksanvisningen på hur man skulle få upp tältet ... Men vi lyckades på bara ett par minuter och vi klarade det på första försöket också :) Börjar bli en riktigt van campare nu!
Gick runt lite och spanade in området, Kollade lite på "discot" nere vid vattnet och kom i säng ganska tidigt för att orka med morgondagen. Dock var det ju inte så lätt att sova när vi bodde precis bredvid ett stort öltält där de hade liveband som spelade ett bra tag in på småtimmarna :P

Lördag: Vaknade runt 9 tiden och gick direkt till Ica och handlade frukost. Tillbaka till tältet och byta om och sedan inta festivalområdet. Först ut blev att se på Dead by April som var riktigt bra tycker jag :) Sen blev det en hel del band som inte alls var min musiksmak direkt ... Men vi roade oss i alla fall genom att småkolla på banden (som jag sa, någon blir säkert imponerad av att vi har sätt dom live) efter ett tag började det ösregna, men jag och annica stod ut i våra piff & puff jackor! Gick runt massor på området och spanade vad som fanns att göra och lite sånt under dagen. Så vid kl 19:45 började det roliga igen då det var dags för The Hives! Vi intog första raden mitt i geggan och hoppade runt lite till musiken och stötte på alla möjliga människor.
Så gick vi vidare och kollade lite på The Cult innan jag och Annica tog vår toa & mat paus innan väntan på Metallica började :) Återigen ställde vi oss nästan längst fram och vi hamnade verkligen på det perfekta stället under konserten! Vi såg as bra hela tiden och vi hade jätte trevliga människor runt om oss och allt var jätte lugnt :) Jag som trodde vi skulle bli dödade där framme, haha!
Men det var verkligen en helt otrolig konsert som höll på i två timmar, så gissa om man var trött i benen & ryggen sen ... men det var det värt :) nu har man ju trots allt sätt självaste Metallica live! Kom i säng runt halv tre tror jag klockan blev men kunde dock inte somna förns närmre fyra eftersom vi hade så mycket att prata om. Men sov gott gjorde vi sen i alla fall kan jag lova!

Söndag: Vaknade runt elva och påbörjade direkt rivning av tält och plockade ihop allt och gick till bilen. Stannade i Vimmerby och käkade frukost. Var verkligen helt slut efter två nätter i tält och kännde mig inte ett dugg fräsch med leriga och blöta kläder! Haha men har man varit på festival så har man :P Åkte raka vägen hem och hoppade direkt in i duschen. Anton följde med hem så vi kollade på vänner och bara slappnade av på kvällen.


Ojoj, vad mycket text det blev, men så går det när man har haft en riktigt rolig vecka!
Hoppas att kanske någon liten stckare orkar läsa allt i alla fall ... hehe! :P
Snart hoppas jag på att jag kan visa upp massor med bilder, dock tar det hundra år att ladda upp en bild ...


Veronica

Inga kommentarer: