måndag 9 februari 2009

Full måne = Dålig sömn?

Jag vet inte varför men jag har i princip alltid haft svårt att somna på söndag kvällar. Det spelar ingen roll om jag ska till skolan dagen efter eller om jag är ledig. Men igår så somnade jag väldigt fort faktiskt för en gångs skull!
Men.
Istället vaknar jag strax före fyra på morgonen och är jätte pigg!
Inte nog med det så var jag extremt törstig och kissnödig, men eftersom jag är en mes när det gäller mörker så tvingade jag mig själv att ligga kvar och tillslut somnade jag om igen och sov till klockan ringde en timme senare och då var jag såklart as trött igen :P

När jag går till bussen så märkte jag att det var fullmåne, Är det sant som många säger att man sover dåligt när det är fullmåne.
Vad tycker du? stämmer det?


Veronica


OBS! bilden är tagen med mobilen och det ser ut som månen är jätte långt bort ... Men den va jätte stor och jätte nära!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det sägs det:D Speciellt om det är torsdag också...