måndag 25 augusti 2008

Måndag - Helvetes Dag typ ...

Usch , som jag sagt 100 gånger idag att det här kommer bli ett helvetes år i skolan.
Nej kanske inte riktigt så farligt är det men Matte B, jag hatar det!
Har haft en lektion och jag ligger redan efter och jag fattar absolut ingeting. Jag kommer aldrig att klara det vad folk än säger om att jag måste tänka att jag klarar det så kommer jag aldrig att göra de.
Så det var matten de...

Förövrigt så har det varit både en bra och mindre bra dag, kom till skolan strax före 8 och ska egentligen börja 08.15 men när klockan var 08.50 så hade det fortfarande inte kommit någon lärare så gick ner och fråga vart våran lärare var. då märkte dom att det blivit fel i schemat om att den lärare som det står att vi ska ha ska vi inte ha utan vi saknar lärare i webbdesign, vilket låter riktigt bra ... Eller inte.
Men den andra läraren fick komma upp en snabbis i alla fall för att prata lite om kursen vilket tog ca 20 minuter. Så stod vi där och nästa lektion börjar 12.15.
Så Erica och jag begav oss till stan istället, vilket var mycket trevligare. Speciellt med min lön som kom idag :)

Fast jag har lovat mig själv att köpa något roligt till kameran först så blev det inga större utgifter på stan, Köpte bara en foundation, Ögon make up remover och en ny foundation borste.
Så käkade vi på Chilli & wook också vilket var super gott!
Träffade på Anton och hans kompisar också så sprang runt lite med dom ett tag, återigen inser jag hur mycket jag saknar IT-Media ...

Så bar det av tillbaka till skolan och upp för dessa små trånga trappor och precis när vi kommit up vad händer då?
Jo brandlarm såklart så då var det ju bara att springa ner igen.
Och så upp och in på lektion, matte b.
Tror inte att en lektion har gått så sakta som den.

Men så sluta vi äntligen i alla fall och då var det bara att åka ut till mamma och åka hem!
Så skönt att vara hemma nu, känner av en liten huvudvärk. Ska hoppa in i duschen en snabbis bara för att skölja av mig lite så jag kanske blir lite piggare och Fräschare.


Veronica :)

Inga kommentarer: