torsdag 21 augusti 2008

Första skoldagen ...


Sådär, första dagen avklarad nu kan man känna sig som en riktig 2 på gymnasiet!
Känns bra, skönt att det är tillbaka i gamla vanor nu igen och att få träffa på lite mera folk.
Klassen är fortsatt bra hoppas jag och förhoppningsvis blir det bra på våran nya våning i skolan, inträngda i ett hörn ä vi dock fast klass rummet är verkligen jätte stort och luftigt så det är skönt.

Idag hände det dock inte så mycket i skolan, pratade lite bara och fick massor med lappar och sånt.
Fick schemat också som ser ut så här:
Måndag: 8.15 - 11.15 Webb Design 12.15 - 15.15 Mattematik B (Valbart)
Tisdag: 8.15 - 11.15 Svenska B 12.15 - 15.15 Personlig Försäljning
Onsdag: 8.15 - 11.15 Logistik A 12.15 - 15.15 Engelska B
Torsdag: 8.15 - 11.15 Småföretagande B 12.15 - 15.15 Praktisk Marknadsföring B
Fredag: 8.15 - 11.15 Idrott & Hälsa B 12.15 - 15.15 Praktisk Marknadsföring A

Ska bli kul med massor av nya företagsämnen och inte så mycket kärnämnen.
Fast en sak jag inte förstår är varför vi läser Praktisk marknadsföring B på torsdagar och A kursen på Fredagar?
Får se vad läraren säger om det sen :)

Slutade redan halv 11 idag, tyvärr var jag tvungen att vänta på att mamma skulle sluta jobba vid 16.00 eftersom jag var tvungen att följa med och handla tills lördag. Så blev en hel dag med att bara strosa runt på stan och göra absolut ingeting!
Tog en Smoothie med Erica bara innan hon åkte hem med bussen vid 13.40.
Är helt slut i benen nu, men fick träffa Anton ett liiiiiiiitet tag i alla fall när dom kom för att hämta busskort.
Det kommer vara det jobbigaste under hela året, Att Anton sitter på andra sidan stan bara för att deras lokaler var klara där John Bauer gymnasiet ska flytta nästa år.
Det är tomt utan alla IT-Media eleverna och min Anton som jag alltid sprang och pussade på i rasterna.
Förhoppningsvis ska det går bra utan honom.
Som jag alltid säger så ska jag satsa hårt på skolan nu!
Förhoppningsvis får vi våra datorer nästa vecka, gud vad jag saknar den!
Men nu ska jag hoppa i myskläderna och plocka iordning lite här hemma.


Veronica :)

Inga kommentarer: