fredag 11 juli 2008

Morrn Morrn!

Som vanligt när jag känner att jag behöver sova ut eftersom jag råkat sitta uppe lite för länge *Host* så är det alltid något som ska störa mig.
Först vaknar jag lite före halv 9 av att min mobil låter hela tiden, efter lite betänketid kom jag på att den låter ju så när jag får sms (Klaga inte, jag är inte snabbtänkt på morgonen) Då fick jag två sms av Anton som skrev att hans mobil funkade igen (Min enda tanke var att va fan gör han uppe så här tidigt?) Men svarade lite snabbt och sen tänkte jag somna om igen.
Så ligger där och försöker somna om och precis när jag slumrade till, vad händer då?
Jo, strömmen går! Allt blir bara tyst och jag bara suckar, kliver upp och går och kollar på våran ström grej om det är den som har lagt av, men det var det inte utan det är några andra som stängt av strömmen.
Eftersom jag höll på att dö av värmeslag så strunta jag i att enns försöka gå och lägga mig igen så bestämde mig för att ha ett litet mini spa för att vakna till lite. Det hjälpte faktiskt + att solen var framme och det var jätte skönt så bestämde mig för att ta en liten promenad när jag var klar.
Så ca 10 minuter senare när jag är nästan helt klar då kommer strömmen tillbaka, så tänkte kolla lite på datorn samtidigt som jag fixar frukosten innan promenaden.
Så när jag satte mig vid datorn, vad händer dådå?
Jo, det börjar regna!!
Så här sitter jag nu och suckar över att jag faktiskt försökte vara lite nyttig med att gå ut och gå, så börjar det regna ...
Jag vet att det sägs att det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder.
Men hur kul är det egentligen att gå i regnet, helt själv med alla bilar som åker förbi och skvätter vatten?
Så antar att det blir en tv/dator/Läs dag idag också i alla fall tills Annica kommer och hämtar mig och vi ska åka ner till husvagnen ... Det påminner mig om att jag måste packa också!


Veronica :)

Inga kommentarer: