söndag 20 juli 2008

Helgen Som varit

Nu har jag återigen kommit hem och ska försöka skriva ner lite om vad som hänt i helgen, även om det inte är så mycket.
Kan ju börja med att säga att jag åkte ifrån min kamera i fredags (Klantig som jag är) så snodde Annicas kamera och tog massor med bilder så lite bilder kanske kommer sen när hon skickat över bilderna. Så länge kan jag slänga in lite bilder jag tog med mobilen fast det är verkligen kass kvalité på dom ...


Fredags: Åkte iväg tidigt till Nyköping för att åka på "kryssning" till Stockholm med båten Saga Lejon. Var lite små kyligt men vi slängde bara i oss lite frukost vi fick och sedan gick vi upp och satte oss på soldäcket där vi satt i princip hela båtfärden. Satt och löste massor med korsord och skit i blåsten tills det var dags för lite käk, väldigt gott var det!
Så åter igen upp på däck och som tur var så kikade solen fram lite så det vart ganska skönt att sitta där.
Senare på eftermiddagen vart vi äntligen framme i Stockholmsskärgård där det var otroligt fint och vilka enorma hus det fanns!
Jag har hittat typ 3 hus där jag kan tänka mig att bo ;D
Så åkte vi runt massor i Stockholm och till slut vid halv 8 på kvällen var vi framme vid slottet där vi fick hoppa av och sen åka buss tillbaka till Nyköping och sen åkte vi direkt ner till Campingen där vi var framme strax före 12 på natten ...

Lördags: Idag var det St: Anna dagen som det heter så på alla campingar och så runt om och även på våran hade de massor med aktiviteter, utställningar och andra saker man kunde göra. På våran camping kom äventyrsbolaget så man fick testa på olika vattenaktiviteter och sånt. Så jag åkte vattenskoter med en ledare och fy fan va han körde med mig, fick hålla fast mig så jag nästan hade hål i hans väst kändes det som!
Han svängde och gasade och svängde runt runt ännu mera!
Så skulle han upp på alla vågor så vi hoppade massor, Men fy va kul det var!
Nu vet jag vad jag ska önska mig ;D
Resten av dagen var iskall för det blåste massor och jag var as trött för jag inte alls hade sovit något bra natten innan, drömde massor av olika drömmar och vaknade flera gånger och allt jag hade drömt kändes så verkligt så när jag vakna visste jag inte vart jag var :S
Så sov från typ halv 2 tills vi åt lite mat vid halv 9 och sen sov jag igen ...

Söndags: Idag vaknade jag först vid halv 7 på morgonen av någon konstig dröm och så såg jag att jag fått sms, så svarade på det och sedan somnade jag igen.
Men återigen så drömde jag massor av konstiga drömmar och allt kändes så himla verkligt!
vaknade och somnade hela tiden, så gick jag upp halv 10.
Så hade jag as ont i ryggen för jag vänt mig så mycket och legat dåligt så var inte alls på humör. Och det blåste som bara den!
Åkte hem tidigt så var hemma runt halv 12 så slår jag på datorn och så precis så bryter världens åskoväder ut!
Det dundra massor och helt plötsligt så hör man bara hur det låter som ett pisk slag och sen världfens dunder, så vet inte om åskan slog ner eller var det var :s Läskigt som bara den var det så låg inne i sängen och skakade massor, verkligen obehaglit!
Men nu har det gått över och det känns väldigt friskt i luften.
Är fortfarande skakig men det håller på att gå över, ska lägga mig ner och vila lite tror jag eftersom jag fortfarande är trött ...
Sugen på choklad är jag också!


Veronica :)

Mamma & Annica läser på om båten

Skärgård


Bro
Främre delen utav båten vi åkte med

Inga kommentarer: