lördag 13 juni 2009

Tillbaka efter alla event!

Nu är jag återigen hemma efter allt jag varit med om på sen i torsdags :) Helt slut är jag så har precis satt i både hårmask och ansiktsmask i hopp om att reparera mig lite. Men jag har haft mycket roligt och min längtan efter min student bara växer och växer!

Ska väll börja med Torsdagen.
Först blev det att gratta mamma som fyllde 40 år, så hon fick lite presenter av mig som verkade uppskattat hoppas jag ;D Sen blev det att fara iväg och handla lite och sen åka in till stan. Tog först en sväng på stan bland allt folk och alla studenter, köpte en ros till Anton och hitta ett par ursöta skor på skopunkten!
När klockan närmade sig halv börja jag dra mig till platsen där Antons utspring skulle vara, otroligt mycket folk! Jag som är så kort såg knappt över allt folk och alla skyltar som var överallt, men till min räddning kom det en lastmaskin som skulle genom allt folk. Så när alla människor skingrade sig passa jag på att springa rakt mellan och precis lagom så fick jag syn på anton kompis jocke som är väldigt lång så han fick bli mitt mål och när jag kom dit var resten av famlijen där också , perfekt :)

Så börja utspringet och alla var så glada och skrek och sjöng för fullt! Riktigt roligt var det att se på och jag längtar enormt mycket tills det blir min tur.
Så sist av alla kom äntligen Anton och hans klass ut och lika glada var dom :)
När han väl hittat oss blev det att slänga på honom alla blommor och gosedjur och ta lite kort innan det var dags för han att åka lasbil runt stan.
Medans de åkte runt och tjoade så gick jag och Leila (Antons mamma) och fikade på café täppan, mycket trevligt!


När dom kom tillbaka var det bara att gå till bilen och åka hem till anton för att fixa inför hans mottagning. Vi åt super god mat och hade det jätte trevligt hela kvällen och vi fick till och med lite sol ett tag så det var riktigt skönt!

Så på fredagen var det dags för min tur att sluta skola och ta mitt livs sista sommarlov! Regnet bara öste ner så det var inte lika kul ... Börja morgonen på donken med en toast till frukost och Anton åt pannkakor :P Våran avslutning var som alltid, rektorn höll tal, några uppträdde , avslutningsfilm (Där jag var med och såg "söt" ut! ) och så stipendieutdelning. Jag fick ett stipendie för bästa betyg i klassen :) de har slagit ihop betygen från 1:an och 2:an så jag fick 8 MVG, 16 VG och 2 G ganska nöjd faktiskt, men som jag sa till min lärare jag är inte tillräckligt nöjd förrens jag har alla MVG! Dock är det ju försent föär att ha alla MVG i slutbetyget men ska försöka satsa på att få MVG i alla kurser vi ska läsa i 3:an.

Efter avslutningen blev det en sväng på stan med Anton och en snabb lunh bestående av en liten kycklingkebab innan jag var tvungen att åka ut till tapperska skolan där jag var på en intruduktions utbildning till mitt sommarjobb. Så satt och lyssnade på några tanter som prata om vad vi kommer få göra och sånt i vårat jobb (Ganska onödigt för min del eftersom jag redan visste allt eftersom jag jobbade med samma sak förra året) men men man fick ju betalt och vad gör man inte för pengar? :)

Tanken var att jag skulle åka hem och följa med ner till husvagnen men eftersom det verkligen öste ner regn så beslutade jag mig för att följa med anton hem en natt till och gå på en liten mini festival i finspång där hans kusin spelade med sitt band. Köpte pizza med oss hem också och när vi slängt i oss maten så blev det att åka in till Grytgöl där vi skulle prata lite om Polustus (en slags parad med vagnar om händelser som hänt under året som gått som hålls i Grytgöl varje midsommar) där jag & Anton ska vara med i år och gissa vad vi ska vara?
Jo, Kronprinsessan Viktoria och Daniel som förlovar sig, haha :) Kommer bli roligt, Kom gärna dit och kolla kl 14.00 i Grytgöl!
När vi väl kom hem igen käkade vi lite päron och melon innan vi stupade i säng!

Idag Lördag vaknade vi strax efter 10 och fick stressa lite Eftersom Anton & hans familj ska till hans kompis Jocke som har sitt utspring idag. tyvärr kunde inte jag följa med för ja var tvungen att åka hem med 12.00 bussen. Men jag hoppas att han fick en bra student och att det inte kom allt för mycket regn.
Jag roade mig med åka buss hela förmiddagen som sagt, åke från Finspång vid 12 och var hemma i kuddby 01.45. Blev en snabbis till husby och handla lite god mat till kvällen, blir grillat!
Sen har dagit fytit på , kom hem och hittade en nalle nere vid vägen som jag har tagit hand om :P Har spanat in våra nya får & lamm som kom hem i torsdags och så har jag då haft mitt lilla minispa. Snart ska vi grilla och äta god mat och sen får jag se vad som händer, kanske en film eller sims ...

Nej nu känns det som att det blivit lite för mycket text kanske, men men ni får stå ut helt enkelt!


Veronica

Inga kommentarer: