måndag 11 maj 2009

Matens Dag!

Denna dag skulle man nästan kunna döpa till mat dagen, i alla fall om man ska se den från min sida :P min bärbara skoldator är fortfarande trasig så var och lämnade in den idag hos datorkillarna som skulle ghosta om den så den skulle bli klar tills efter lunch.
Eftersom allt skolarbete är på den datorn och då självklart de intervju frågor som jag och Julia skulle jobba med på dagens lektion så kunde ju inte vi få så mycket gjort... Vi skrev en början på texten och sen så var vi båda så hungriga så vi frågade våran lärare om det var okej att vi kunde gå och jobba med arbetet hemma sen och det var helt okej sa han.

Vi drog ner till ett fik på stan där Julia bjöd mig på frukost bestående av scones och té, tack så mycket! :) Det var super gott, dock var det ganska dyrt för den lilla sconen (?) man fick. Vi satt där på fiket ett bra tag och läste lite och pratade och sånt, varje måndag borde börja såhär (fast vi kan ju räkna bort den trasiga datorn ...) Därefter gick vi ett varv på stan och sedan upp till andra Bauer skolan där jag fick pussa lite på Anton och Julia fick sina matteuppgifter.
Eftersom båda inte kunde åka hem förrens tidigast halv två så bestämmde vi oss för att åka ut lite till Maxi området för att fördriva lite tid så gick runt där ett tag och det sluta med att Julia vräkte i sig en sallad innan vi åkte tillbaka till stan. När Julia hoppat av vid resecentrum så åkte jag upp till stan då mamma ringer precis lagom och säger att hon är klar hos tandläkaren så vi skulle åka hem, men jag som hade lyckats bli så sugen på sallad övertalade mamma & Håkan att komma in till stan och äta på Paus så det blev en sallad även för mig till lunch :) När vi ätit klar så vart mamma helt plötsligt sugen på glass så det blev även en snabbis förbi Halvars där vi köpte glass, denna gången valde jag melon och mjölkchoklad glass som också var supergott!

Efter alla matstopp så kom vi äntligen hem och nu har jag bara suttit vid datorn och kollat runt på massor av bloggar och andra saker som jag inte hunnit med att kolla på i helgen.
Men än är det faktiskt inte slut på mitt ätande för nu ska jag faktiskt dra mig mot köket för att baka lite, vad det blir får ni se snart om ni har tur ;D



Veronica

Inga kommentarer: