söndag 24 maj 2009

Jakten på glass

Kvällen blev lite mera händelserik än vad dagen har varit. Mamma, Håkan och jag åkte först och planterade lite blommor på ett par gravar och sedan bar det av till Söderköping där vi först åt lite mat och så tänkte vi gå till smultronstället för att äta lite glass också. Solen skiner och det var en ganska varm lördagskväll och vad får vi se när vi kommer fram till smultronstället?
Jo att det är STÄNGT! på en lördagskväll mitt i högsäsongen, jag har aldrig under mina snart 18 år varit med om att smultronstället varit stängt en solig kväll i sommaren ...
Nåja, när den största chocken lagt sig börja vi fundera på vart annars vi kunde köpa glass men vi kom fram till att allt i Söderköping var stängt...
Men så kom vi istället på att om vi har tur så kanske Halvars i stan har öppet, så vi tog en tripp till Norrköping också där vi nästan skrek av lycka då vi såg att Halvars var öppet :) så vi fick våran glass och på köpet fick vi också trevligt sällskap på Maria & Fanny också svischade förbi för lite kvällsglass.
Mycket trevligt!

Sen vi kom hem har jag bara legat och kollat på Christine och nu är jag klar med dom 2 säsongerna jag har. Så nu har jag tråkigt, borde kanske sova eftersom klockan är 01.40 nu men det är också så tråkigt att sova själv.
Men men det är väll bara att stå ut med all tråkighet och hoppas på en roligare dag imorgon då jag måste läsa min svenska bok ....


Veronica

Inga kommentarer: