måndag 4 maj 2009

Fartfylld helg igen!

så nu ska jag försöka skriva ihop ett litet inlägg om min helg som varit :)
Har haft fullt upp hela helgen som sagt så känner mig lite halv sge idag, men än får jag inte vila eftersom jag ska till Julia och fira hennes 18 års dag idag :)
Men åter till helgen ...

I lördags blev det att gå upp vid 7 för att åka upp till Stockholm för en liten shopping runda tillsammans med Annica :) Stockholm bjuder ju alltid på något när man är där och den här gången så fick vi se på ett slags "Jesus" tåg :P haha!
Var jag vet inte hur många människor som gick i ett led mitt på vägen och skrek saker som "Jesus och Sverige" och sjöng massor sånger om Jesus och bar på stora plakat. Till slut kom polisen i alla fall och visade dom vart dom skulle gå.
Annars var det relativt lugnt och vi sprang runt i hela centrum i hur många olika butiker som helst, vi hittade det vi skulle som tur var, i brist på pengar så blev det inget mer för min del ... Så vid halv sex så blev det att åka hem igen.
Väl hemma mötte vi upp Anton som kom med bussen och så kom mamma & Håkan in till stan också så åkte vi och käkade lite mat innan vi åkte hem.

I söndags så blev det födelsedagsfirande för Håkan som fyllde 42 år, Grattis till honom också!
Så vi hade lite gäster hemma och det bjöds på exotisk planka, glasstårta med spunnet socker och citrontårta, mycket gott!
Vi barn, d.v.s jag, Anton och Annica fick sitta vid ett "barnbord" där vi spelade fia med knuff,våld och fusk som annica sa haha ... Så tog vi massor av konstiga kort med min kamera för att försöka underhålla oss själva :P
Kvällen blev lugn, jag har börjat läsa andra boken i Twilightserien nu efter att Annica nästan mordhotar mig, haha!

Slänger snart in lite bilder från helgen också!

Men idag blir det som sagt att åka till Julia för ännu mera fördelsedagsfirande, det gillar vi!
Ska bara stå ut i den så otroligt jobbiga skolan nu ... Det vi har gjort hittils på lektionen är att läsa bloggar, spela musik, fika och pratat ;D


Veronica

Inga kommentarer: