tisdag 14 april 2009

Totalt fiasko!

Tydligen så skulle vi ha haft svenska muntliga nationella prov idag, d.v.s att vi skulle hålla tal i ca 5 minuter om en text och bild ur ett häfte. Vi skulle också ha skrivit PM + att ha ett litet manus med det vi skulle säga.
Av ca 13 stycken i klassen var det två stycken som kom ihåg det och kunde göra sitt nationella... Duktig klass vi är va? :)
Haha, totalt fiasko kan man ju säga för alla vi som inte gjorde fick IG.

Men men jag hade faktiskt gjort mitt PM och det så jag skulle hålla tal sa våran lärare, men så var ju jag så otroligt dum så jag sa att jag inte hade övat på det jag skulle säga och att jag inte hade skrivit upp något så bara för jag inte var tillräckligt förberedd så fick jag inte hålla mitt tal även fast jag bara skulle prata om en text som jag kunde i huvudet efetrsom jag läst/lyssnat på den säkert 5-6 gånger.
Otoligt besviken blev jag, men men ett IG blev det i alla fall!

Min tröst blev i alla fall att jag lurade med mig Anton hem till mig så jag är glad i alla fall :) Dock måste jag läsa massor eftersom vi ska vara klara med våran engelskabok nästa fredag och så har vi börjat läsa en bok i svenskan också som ska vara klar om 5 lektioner ... När ska jag hinna läsa mina egna böcker egentligen?
Nej det är väll bara att börja nu...



Veronica

Inga kommentarer: