torsdag 26 februari 2009

Jag lever :)

Jag lever faktiskt!
Haha har dock haft fullt upp idag så inte hunnit blogga än, inte tid nu heller egentligen för jag städar men man ska ju inte ta i för hårt så en liten paus skadar ju inte ;D
Har haft skola hela dagen idag, ergonomi och sen UF.

Har bevis på idag att jag faktiskt har lite tur i alla fall:)
Vi skulle få sluta lite före 3 idag för läraren skulle iväg till något möte ... När klockan är ca 14.15 så kommer jag att tänka på att jag kan ju lika gärna ta 14.20 bussen hem istället för att sitta kvar en halv timme i skolan och inte göra något för att sedan vänta 1 ½ timme på bussen hem ... Men läraren hade inte kommit tillbaka från rasten så sprang runt som en galning för att hitta honom innan bussen gick för att säga att jag skulle gå men hittar honom ingenstans så ringer till slut till honom och då kommer han precis ...
Fick i alla fall sluta så det var bara att springa in i klassrummet och slänga ner sakerna i väskan och sen springa till bussen samtidigt som jag ska få tag i någon som kunde hämta mig. Så när jag står där vid övergångstället och bilarna kör på som aldrig förr så kommer bussen och åker förbi ... Precis då svarar mamma i telefonen och säger att hon är i stan och handlar så jag kunde åka med henne hem!

Vilken tur jag hade, så slapp åka bussen hem vilket var väldigt skönt :)

Nu håller jag som sagt på och städar och dammar lite, välbehövligt.
sitter och nyser som bara den och varje gång jag nyser så börjar det snöa damm :P haha!
Nej, nu är det väll bäst att fortsätta att bädda rent och damsuga!


Veronica

Inga kommentarer: