måndag 27 oktober 2008

Östgötatrafiken = Idioter

Jag har klagat på bussar förr och det tänker jag göra nu också. Eller de nya priserna som ska gälla från 1 januari.
Det är sjukt så dyrt det ska bli.
Idag får jag busskort från skolan som gäller alla skoldagar från runt 6 på morgonen - 19.00 på kvällen. Mitt busskort gäller bara i Norrköping och ut till Vikbolandet där jag bor, i resten av länet behöver jag betala bussen.
Så när jag ska åka till Anton behöver jag köpa ett dygns kort istället för 75 kr vilket blir ganska dyrt.
Sen nu från 1 januari ska de höja priserna på dygns korten till 110 kr!!!!
Eftersom jag brukar vara hos Anton en hel helg så måste jag köpa ett dygns kort på väg dit och ett hem, så alltså måste jag lägga ut 220 spänn på en helg för att kunna åka till Anton. Det är ju helt sjukt!!

På våran skola får de som bor i Valdemarsvik ett busskort som heter län+ och funkar dygnet runt och alla lov. Men vi andra får inte det för vi bor i Norrköpings län, fast vi har lika långt att resa och det tar lika långt tid att ta sig in till stan och det kostar lika mycket. Hur mycket vi har tjatat och erbjudit oss att lägga till pengar för att vi också ska få ett län + kort så får vi inte det utan vi ska betala 75 spänn (110 som det kommer att kosta) bara för vi vill åka in till stan någon gång eller har aktiviteter i stan om kvällarna så korten inte räcker längre ... Så jävla dåligt rent ut sagt!
Jag är så förbannad!!

En sak till med östgötatrafiken är att på sommarn så har det funnits att man kan köpa ett busskort som räcker i 2 månader fast man betalar bara för en, vilket är jätte bra ör oss som pluggar så vi kan ha busskort på somaren också. Men nejdå det ska också bort!
Alla ska vinan på detta står det eftersom man istället ska köpa ett årskort som man betalar för 9 månader men får 12. Ja eller hur vi som får busskort fråbn skolan hela året förutom på sommaren vi ska lägag ut flera 1000 på ett årskort som vi bara ska använda på sommaren. Så bra att alla vinner på det här, verkligen skitbra att vi bara får lägga ut massor med pengar eller bara sitat hemma i vårat hus på landet för vi inte har råd att köpa buss kort.
Så förbannad!


Veronica

Inga kommentarer: