måndag 6 oktober 2008

Sömnlös Natt

Inatt blev det inte alls mycket sömn fast vi kom i säng i ganska skaplig tid.
Först vaknar jag av att Anton hänger över mig och säger att han inte kan sova och undrar om jag är vaken (Det som var fel där var att han sov och pratade i sömnen)
Så jag bara vänder på mig och somnar om.
Sen vaknar jag ett antal gånger av att han ligger och vrider och vänder på sig och där med puttar till mig hela tiden eftersom det är en sån liten säng.
Sen var det som att han läste mina tankar för jag låh hela tiden och tänkte att puttar han på mig en gång till slår jag till honom, hårt.
Då sluta han att röra på sig faktiskt. Men vad gör han istället då?
Jo, han börjar snarka!
Högt dessutom.
Då ligger jag och puttar på honom istället så att han ska vända sig om och sluta snarka. Men han bara ligger kvar och snarkar högre och högre.
Efter ett bra tag så slutar han att snarka i alla fall så att jag kan lyckas få typ 20 minuters sömn innan jag vaknar igen av att han slänger över sitt ben på mig och ska hålla om mig, jag puttar bort honom och då tar han min hand istället och ska hålla den medans han fortsätter att sova.
Så typ 5 minuter efter det så ringer klockan.
Typiskt.

Så har min natt varit, så för en gångs skull var det inte så svårt att gå upp på morgonen eftersom jag endå legat vaken ett bra tag.
Så fixar vi oss och går ner till bussen och när vi står och väntar på bussen som skulle komma om typ 2 minuter vad händer då?
Jo, jag har glömt min mobil.
Eftersom bussen skulle komma snart så fanns det ju ingen chans att vi skulel hinna springa upp och hämta den. Så har ingen mobil idag utan den ligger på Antons skrivbord...
Min otursdag kan man ju säga ;D

Men men, sitter i skolan nu och ska ha webbdesign snart. Skulle dock inte förvåna mig om läraren är sjuk, bara för att jag hittills har haft en sådan lyckad dag!


Veronica

Inga kommentarer: