lördag 11 oktober 2008

Dåliga tankar ...

Nu är jag inne i den där perioden där mina tankar flyger iväg på allt dåligt. När jag bara ser det såliga i saker, inget positivt.
Tänker tillbaka på det som har varit och tänker på vad so skulle kunna hända i framtiden.
Jag har så svårt för att glömma sånt som personer sagt, det är som att det nöts in i hjärnan. Jag vet ju att det inte kommer hända något och jag vet hur det är, men endå kan jag inte sluta tänka på det.

Det gör mig galen, jag vill kunna lita på personer och framförallt vill jag kunna lita på mig själv. Att jag inte överdriver saker och inbillar mig saker och därmed gör dumma beslut.
Jag försöker tänka på alla positiva saker jag hört men ändå så fräter de dåliga sakerna fram och funderar på om det är samma saker jag hört som andra personer också hört?
Det får mig att tänka ännu mera och tänka ännu mer dåliga tankar.

Om man ändå kunde styra sina tankar eller se in i framtiden.
Det skulle bli så mycket lättare då.


Veronica

Inga kommentarer: