tisdag 16 september 2008

Don´t Drink & Drive

Har som sagt varit på föreläsningar idag inom ämnet Don´t Drink & Drive.
Väldigt intressant och gripande. Lyssnade först på en ambulansförare som var med när 4 ungdommar kört av vägen och 3 stycken dog.
Så var det en pappa som hade en son som dog när han åkte med sin kompis som druckit.
Det var verkligen hemskt att lyssna på, sättet som han pratade på. Det var bara så gripande.

Så kunde jag inte sluta tänka på vad som kunde hänt mig när jag blev på körd på mopeden.
Att jag hade sån himla tur att det inte kom en mötande bil och att jag bara fick en rejäl smäll på sidan av ryggen.

Imorgon ska vi dit igen och få känna på hur det känns att krocka i en viss hastighet och lite sånna saker.
Får se om jag är med på det.

Har personlig försäljning nu, men ska taen tidigare buss hem till Anton, orkar inte sitta i skolan nu längre. Tror jag har lite feber, så pulsar det rejält i huvudet.
Så saknar jag ju Anton så mycket så jag vill dit så fort som möjligt ;D
Så ska gå till bussen om ett litet tag nu!

Veronica

Inga kommentarer: