fredag 22 augusti 2008

Fredag Hela dagen!

Så var det Fredag.
Väldigt slapp dag i skolan idag, på förmiddags passet gjorde vi lite övningar typ och sen även två uppgifter för att öva upp vårat kreativa tänkande.
Lunch rasten var ganska seg, låg på ett bord och kolla på när ett par killar i klassen spelade pingis. Ganska underhållande egentligen, men jag saknar IT-Media!
Det är så tomt utan alla IT-Media elever som alltid smög runt överallt, alla som man umgicks med där. Det är så tomt!
Och på våran våning är det helt öde, finns inte en endaste människa där knappt.

Eftermiddags lektionen höll vi på med uppdrag utsmyckning. Vi fick i uppgift att i grupp komma på lite olika idéer till vad vi vill göra med vårat klassrum + två andra rum som vi kallar ljudboksrummet & Underhållningsrummet.
Gick ganska bra att komma på saker så var klara väldigt snabbt så blev en väldigt lugn lektion satt mest i våra små datorstolar och pratade lite och så vek vi flygplan och kastade ut genom våra fönster ;D Jenka skrev ett brev också, men tyvärr tror jag ingen hittade det.

Långt där nere ligger våra fina flygplan ;D

Erica & Jag ;D

Simon ville vara med på kort :D

Våra ideér var väldigt bra i alla fall, kom fram till att vi antingen ska måla en röd fond vägg eller röda ränder på väggarna i klassrummet och sen göra en "Foto vägg" där vi kan sätta upp massor med bilder på alla oss i klassen. i ljudrummet ska vi måla någon mörk färg och ha massor med kuddar eller något liknande och i underhållsrummet ska det bli glada färger och massor med spel, kotlekar och poker!
Hoppas att vi får pengar så det räcker till all färg bara.
Men det ska nog bli bra så vi kan trivas.

Förövrigt så är jag väldigt trött nu känner jag och har lite smått ont i huvudet så borde lägga mig i soffan och vila men har lite saker jag måste göra som att städa ...
Imorgon är ju min stora dag :)
Så ska väll sätta igång nu, snart.


Veronica :)

Inga kommentarer: