torsdag 1 maj 2008

Valborgs Fiasko

Igår var det ju då valborg, inte direkt en högtid som vi brukar fira utan är mest bara glad över att få vara lite ledig :) Men i år var det bestämt att jag, mamma och Annica skulle åka upp till Stockholm och gå på dramaten men som vanligt blir det inte som vi har planerat ...

Ren ut sagt har hela dagen och kvällen gått åt helvete skulle man kunna säga, massor med små saker som hände typ. Jag glömde mitt smink, Annica glömde skavsårs plåster, Mamma glömde pappret med boknings bekräftelsen till hotellet och lite sånna små saker.
Men vi kommer upp till Stockholm och till hotellet och kan checka in precis som vanligt, så fixar vi oss och drar ner på stan där vi först käkade på något lunch ställe.
Där jag var typ världens modigaste person och smakade sushi (?) , inte gott enligt mig.
Men men, sen så gick vi bort mot dramaten då vi springer på en bio där det står att dom har "Valborg movie night", det var att de hade förhandsvisning på två kommande filmer i vår och så fick man popcorn och dryck i pausen och detta skulle hålla på mellan 23.30 - 04.00. Typ 5 minuter efter vi sätt affischen så står vi där med varsin biljett i handen ;D

Men så fortsatte vi mot dramaten och när vi kommer dit möts vi av en lapp där det står att den jävla skiten är inställt p.g.a sjukdom! Fy fan säger jag bara så bortkastat det var att åka upp till Stockholm! Vi blev jätte besvikna, så gick bara in och fick tillbaka pengarna och sen tjurade vi typ hela tiden. Så var vi tvugna att hitta på något att göra tills halv 12, gick runt lite för att se om vi kom på något spontant, men det sluta med att vi hamnade på ett 7 eleven där dom hade internet för att se om det fanns något att göra.
Efter en timme där hade vi fortfarande inte kommit på något annat än att se på bio, så vi beställde biljetter till "27 Dresses", sen gick vi till ett fik och satte oss och var as sura men endå garvade vi massor.
Att vi alltid ska ha sådan otur, så kom vi fram till att vi säkert skulle dö också och allt helt plötsligt ^^
Men men, var på "27 dresses" först på en bio, den filmen var helt UNDERBAR! Så den rekomenderar jag faktiskt.
När den va slut wså sprang vi ner i ösregnet till den andra bion där movie nighten skulle vara.

Jag tror det är den största bio salongen jag har sätt som vi var i, helt otroligt så fashinerad man blev när man klev in där ;D haha!
Men men, första filmen dom visade var "Dumpad", absolut en av de mest sämsta filmer jag någonsin har sätt, Jag somnade i 5-10 minuter ...
Men i alla fall, den filmen var slut runt 2 typ, då bjöd dom på popcorn och ENERGI DRYCK, haha! Det behövdes kan kag säga, funka gjorde det också jag drack typ 5 klunkar och sen var jag as pigg!
Vid typ halv 3 tror jag klockan var så började nästa film, "Utan spår". Jag som är största mesen satt och var livrädd hela tiden och sa att jag ville gå och allt , men den var jätte spännande! (Rekomenderas)
Så glad att jag stannade och såg hela ;D
Vid typ 4 på morgonen var vi ute från bion och började våran vandring hem till hotellet igen!

Det var väll typ de som hände ... Såg en "kändis" också på 7 eleven, Rickard Engfors ;D


Idag så vaknade vi igen typ helt döda efter ca 4 timmars sömn ... Käkade frukost, vilade lite, snabbis till Åhlens och sen till tåget och åkte hem! Tror aldrig jag har längtat hem så mycket som jag gjorde då xD

Så min valborg bestod utav nästan 6 timmars bio tittande ;P

När jag kom hem var det bara att slänga sig i duschen, käka och buta kläder för att sen åka till Astrid och kolla upp lite med hennes gräsklippare och sånt eftersom jag ska klippa gräs åt henne i sommar igen :)
Nu ska jag ta och packa & städa eftersom jag ska till Babe imorrn :D
Sen blir det film och soooooooooooooooooooooooooova!

Förlåt för långa tråkiga och absolut inget sammanghang texter säkert, men jag är trött och orkar inte bry mig :)

Veronica :)

Inga kommentarer: