tisdag 27 maj 2008

Måndag + Tisdag


Orkade inte skriva något mera igår kväll å kommer ett sammandrag här om vad som hände på eftermiddagen.
Lämnade då in datorerna vid typ 11.45 och sen drog jag till stan med Erica och mötte upp Angelica och gick runt med henne och kollade massor, köpte även en T-shirt med trycket: You're So Rock 'N Roll och ett par svarta "Pirat byxor". Till sist var vi så hungriga så satte oss på donken tills vi kom på att Angelica skulle till skolan innan hon åkte hem för att hämta ett par böcker så tog sponkan den lilla vägen dit och sen gick tillbaka ner till bussen :) trevligt!

Jag åkte med 113 ut till navestad där jag skulle på mötet om sommarjobb, vilket givk jätte bra! Fick jobb där vecka 29-32 ska då jobba 07.00 - 13.30. Det känns jätte bra, även om det kanske inte är riktigt min grej att jomma med gamla människor så skadar det ju aldrig att testa på något nytt och även få ganska bra betalt!
För att fira mitt jobb och lite sånt så bestämde sig mamma och jag för att åka till Smultronstället efter och käka glass och då ville såklart Annica också förlja med , så när mamma slutade bar det av till Söderköping. Det var jätte trevligt och gott med glass, åt en som hette Geisha (stavning?).
Sen bar det äntligen av hemmåt, bara sitta vid stationära datorn och glo ...


Idag hade vi matte första lektionen, gjorde bara klart lite uppgifter där, skurade rent mitt bord och så förljde jag med ett par killar i klassen och pantade alla våra burkar vi sparat (nästan 200 st) så vi fick ihop 107 kr som vi köpte läsk och godis för till alla i klassen com vi tjockade i oss!
Vid 10 så kom Anton till skolan för dom skulle lämna in Datorerna så förljde med han runt lite så drog vi till stan med Tobias, Martin och Matilda för att käka lite på Donken, fast jag var inte så hungrig så köpte bara en pomme!
Sen följde jag med Anton till skolan igen och såg att Erica var kvar men hon skulle till stan så följde med henne upp till stan igen och kolla runt lite och sen tog bussen hem 12.30 eftersom våran engelska lärare var sjuk idag ...
Men nu är jag ledig tills på måndag, ska dock in med tidiga bussen på fredag och åka upp till Annica för att vänta på att få klippa mig klockan 10.00 och sen ska jag hem till Anton efter det !
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, tror jag ska ut och fota lite kanske ...


Veronica :)

Inga kommentarer: