söndag 27 april 2008

Helgen


Orka inte blogga efter jag kom hem igår (som vanligt) så kommer en resume på helgen nu!

Lördag: Gick upp 03.30! As seg verkligen var jag, men men var bara att fixa sig och packa ihop en liten res väska och sen åka och hämta upp folket. På väg in till stan åkte vi förbi ett gärde där det stod 10 älgar! det var väldigt häftigt att se faktiskt, synd bara att jag inte hade min kamera.
Men men , först hämtade vi upp mammas kompis Lotta och sen Annica.
somnade till lite i bilen och vaknade sen av att annica kittlade mig under fötterna när vi var nästan framme i Jönköping för att käka frukost :) Det var svin kallt så alla stod och huttrade som bara den, eftersom vi inte fick äta i mammas nya bil *Suck*, Mamma tappade allt pålägg på sin macka bara för hon skakade så mycket xD

Så bar det av igen, nu var alla jätte pigga så vi pratade massor och skrattade! Värsta skratt attacken kom när Annica skulle spotta ut sitt tuggummi genom fönstret och hon trodde det fastnade på bilen, det låter inget kul men fy FAN vad vi skrattade ren ut sagt. Jag kunde inte andas och musklerna i magen gjorde as ont och tårarna bara sprutade!

Efter typ 4 timmar i bilen var vi äntligen framme och cirka 8 timmar senare var vi åter igen på plats i bilen för hemresan! Annica och jag somnade typ direkt när vi satte oss i bilen och sov nästan enda till Jönköping. Där blev alla åter igen as pigga och satt och skratta massor, Lotta & Mamma satt där fram och prata snusk och jag & Annica satt och sjöng massor ;D
Vid typ 20.oo kom vi hem till mormor & morfar och kökade mat och sen hem. Vi var typ döda , satte oss med var sin dator i hallen och orkade inte röra oss, fråga inte varför vi satt i hallen för det vet jag inte. Men sen runt 22.30 kom jag äntligen i säng!

Ca 13 ½ timme senare vaknade jag igen :)

Idag åkte jag till Madde efter att jag vaknat till lite och fotograferade lite och så bakade vi muffins och smetade ner oss massor! Varit ganska trevligt faktiskt.

Kolla bilderna: http://whoopsie.bilddagboken.se

Nu ska jag ta och slänga mig på soffan och glo på lite film!


Veronica :)

Inga kommentarer: