måndag 21 april 2008

Helgen som varit

Eftersom det inte blev så mycket bloggning i helgen när Anton var hos mig så tänkte jag försöka göra en liten sammanfattning nu.


Fredags: I fredags var det då först skolan, sen en jätte snabbisstan för att köpa present till morfar som fyller år på onsdag. Så åkte vi hem och typ bara gjorde som vi alltid gör mys, dator och tv typ ^^ Så hände inte så mycket där ...

Lördags: Blev som sagt uppsläpad as tidigt. Så var as trött hela dagen i princip hela dagen. Vi tog en liten så kallad power nap också, båda somnade så sött brevid varandra till lugn och skön musik :)
Efter de blev vi sugnamuffins så satte igång och baka blåbärs muffins, as goda blev dom faktiskt! Så käka tacos och muffins tills kvällsmat. Sen blev det bara tv mys :)

Söndags: I söndags var det först tänkt att det skulle bli en plugg dag eftersom båda har ganska mycket att jobba ifatt. Men som vanligt fastnade jag med lines och Anton med Youtube så blev inte så mycket av pluggandet där. Sen sa mamma att hon skulle in till stan och fixa lite saker och då tyckte jag att vi kunde hänga på så fixa och lite och sen drog vi in till stan. Mamma köpte ballerina skor och sen tre par Hello Kitty trosor till mig :) Så handlade vi lite på Maxi och köpte glass och massor eftersom det var så himla fint väder!
När vi kom hem så slängde sig mamma på grillen och vi på datorerna ;D Så käka vi grillat, pommes och vitlöksbröd tills vi nästan sprack så mätta vi blev!
Kollade på "Sanningens Ögonblick" också, väldigt kul program faktiskt!
Sen blev det att sussa, typ (A) somnade väll 2 eller något skulle jag tro. Så man var ju inte direkt pigg när mobilen ringde 05.30 och det var dags att åka till skolan ....

Måndag: En väldigt onödig dag i skolan idag också (Börjar kännas som att varje dag är onödig nu för tiden ...) Hade svenska på förmiddagen där jag gjorde klart ett arbete och skrev typ 1 rad på min novell ...
Fick i alla fall tillbaka Internetvåran våning idag! Bara att det var in aktiverat på min dator, men det visste inte jag så jag höll på att pilla med allt och Anton kom och pilla massor för att det inte funkade. Så gav jag upp och gick ner till datorkillarna och dom fixade de så nu har jag också Internet :)
Men sen nu ska vi ha administration egentligen, men våran lärare är på kurs så vi fick en uppgift som vi gjorde klart på typ 20 min så nu sitter jag här ensam i klassrummet igen och ska vänta tills klockan 4 när jag får åka hem till ett tomt och ensamt hus eftersom mamma också är på kurs ... Roligt, ja eller hur!


Ska försöka skriva något på novellen, men har absolut inget humör för de ...


Veronica :)

Inga kommentarer: