söndag 30 mars 2008

Stockholms Semester




Nu var man äntligen hemma igen från Stockholms bullret!

Har verkligen haft det underbart kul i helgen! Jag har skrattat, hoppat, dansat, skrikit och så klart förstört pengar ;D Har även sätt två "Kändisar" , grattis till mig haha!



Ska försöka dra ihop ett litet sammandrag utav resan ...


Lördag

Åkte somsagt upp i lördags , va uppe runt halv 2 checkade in på hotellet, ganska fint faktiskt och det var lugnt inte så mycket folk och bilar som höll på utanför.
Vi drog iaf ner på stan direkt efter vi checkat in på hotellet. Först där så gick vi till Shock , sen sprang vi runt i alla möjliga butiker. Så tog vi en sitt paus på ett par utav lejonen som står på Drottning gatan och där stod även en känd trollkar som vi fortfarande inte har kommit på vad han heter, men han var med i lite olika program på tv för ett tag sen ;D

Så fortsätter vi vandra runt lite på stan , så vänder jag mig om för det kom en cykel så sa jag "oj, akta cykeln" till mamma , så hon vänder sig om och får höra "tack så mycket" så kollar hon upp och säger "Så lite så" till ingen mindre än Sven Volter faktiskt :P

Efter stan köpte vi med oss lite mat ifrån Burger King till hotellet som vi smällde i oss innan vi fixa till oss lite för att sen ta bussen ut till Cirkus!

Väl ute där så hade det redan blivit en ganska lång kö in till konserten. vi stod där i ca 25 min tills det började regna massor! men som tur var slutade de efter typ 5 min ...
Då kolla jag upp lite och vad får jag se i ena fönstret på Cirkus?, Jo Jeffs lilla huvve sticker fram där , sen försvann han och då kom Davids huvud fram ist ;D haha så söta ^^
Men men, fick iaf komma in sen efter typ 40 min eller något. Sen stå och vänta lite till innan vi fick komma in där själva konserten skulle vara. Så fick man stå där och vänta i typ 40 min till eller något medans allt folk bara öste in !

Så började äntligen förbandet , Elliot Minor! Jäkligt bra faktiskt, det var deras första spelning utanför Storbritannien, då blir man lite stolt att dom ville komma till Sverige först ;D
Dom körda väldigt många gitarr solon också som var helt underbara!
Efter ytligare en liten paus så var det ÄNTLIGEN Simple Plans tur att spela! Fy fan vilket ös , dom blir bara bättre och bättre måste jag säga! det var helt fantastiskt, hoppa och skrek som jag vet inte vad ! Verkligen jätte kul, synd bara att det tog slut så fort :(

Efter konserten bar det av med extra insatta bussar tillbaka till stan för att köpa mera onyttig mat ifrån donken ;D Sen traskade vi drottning gatan upp till hotellet igen, eller vi traska inte vi sprang mest och hoppa typ , haha!
När vi kom tillbaka till hotellet, ätit och dragit på oss pyjamas typ så var Linnéa och jag as pigga och så skulle vi snoka lite så åkte ner till lobbyn och använde deras dator som man fick låna där ^^ sen gick vi upp till rummet en snabbis och sen ut igen i korridoren och sprang av oss lite i alla trappor där ;D haha åter igen barn på nytt!

Sen skulle vi sova, men jag har som vanligt svårt att somna igen så låg vaken ganska länge ... Men men somnade till slut så fick iaf några timmars sömn :)


Söndag

Vaknade av att mamma smällde som bara den i duschen hela tiden, as jobbigt! Men men det var bara att vakna till så gott som de bara gick för att sen försöka fixa till sig lite och åka upp för att käka hotell frukost!
Helt okej frukost, dom hade ett jätte gott té, som jag inte kom ihåg vad det hette nu som vanligt ;P Satt väll dör i någon timme och käka massor !

Sen var det bara att plocka lite på rummet , kollade lite på tv och nästan somnade igen i väntan på att gå ner till T-Centralen igen och åka med tåget hem!
En liten miss i planeringen var ju bara att fotbolls säsongen drar igång idag och det är öppningsmatch mellan IFK Norrköping och Djurgården! Så hela jävla tåget var fullt utav Djurgårdare och öl!
När vi anlände till Norrköping hade jag ju sätt fram emot att få komma hem till lugnet igen, men nej då ut från tåget vällde det skrikande djurgårdare, och fler djurgårdare var det redan i stan som stod vid otten och skrek, och poliser åkte det överallt! Fy fan säger jag bara vilken hemsk eftermiddag/kväll det kommer bli i stan ;D tur att jag håller mig på landet!
Nu har jag nog fått med det mesta av allt som hände i helgen :) Har haft det så jäkla kul & jag har tagit massor med bilder! Men nu är det skönt att vara hemma i lugnet , förutom suset i höger örat bara , hoppas verkligen att det försvinner så det inte är tinnituss (?) som alla tror :/

Nu ska jag packa upp resten och fixa lite !


Veronica :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det hördes hem till oss från idrottsparken du x)